Daca acum cativa ani , in Romania, diferenta dintre executive search si recrutare clasica nu era perceputa datorita lipsei de experienta a pietei muncii autohtone, in ultimul timp, datorita numarului tot mai mic de candidati foarte bine pregatiti pe domenii de nisa , cele doua notiuni tind sa se dilueze, multe procese de recrutare finalizandu-se nu in urma filtrarii candidaturilor active ci in urma abordarii directe a unor profesionisti potriviti postului vacant chiar pentru pozitii ce tin de middle management.
Totusi, pe o piata a muncii echilibrata, « vanatoarea de capete » vizeaza profesionistii de top ai fiecarui domeniu de activitate in parte, pozitii de CEO, CFO, HR Manager, Manager Vanzari, etc. Cea mai eficienta metoda de selectie pentru astfel de posturi ramane abordarea directa a persoanelor care si-au dovedit profesionalismul si stilul de lucru in colaborarile cu alti angajatori.
***
Succesul unui proiect de executive search e dat, de cele mai multe ori , de startul acestuia, respectiv de intelegerea foarte clara a job-ului vacant si a profilului candidatului cautat. In urma definitivarii profilului candidatului ideal consultantii nostri vor identifica mediile din care pot proveni potentialii candidati, domeniile de activitate, profesionistii notorii pentru aceste domenii si ii va aborda in vederea recrutarii. Accentul ,in acest caz , cade pe capacitatea consultantului de a identifica exact potentialii candidati, fara a implica un numar mare de persoane, de a prezenta in mod corect (cu avantaje si dezavantaje) postul vacant, de a evalua potentialul uman al candidatilor abordati.
***
Durata procesului de recrutare va dura ceva mai mult decat in cazul recrutarii clasice, in functie de aria geografica vizata (pot fi recrutati prin aceasta metoda nu numai manageri romani ci si manageri din alte state ale lumii) si specificul domeniului de activitate, cu o medie de prezentare a listei scurte de cca 3-5 saptamani.